Cara Isi Borang Gkp Hasil

Layari portal rasmi gkp di sini. Portal gkp https gkp hasil gov my permohonan secara manual tidak akan diterima mereka yang berdaftar dengan agensi kerajaan contohnya ssm dan pihak berkuasa tempatan tetapi tidak berdaftar dengan lhdnm adalah layak memohon dengan mengisikan butiran pendaftaran perniagaan di borang permohonan dalam talian yang dinyatakan diatas semasa memohon.

Jawatan Kosong Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran Di Majlis Daerah Tapah Perak Job Tapah Map

Cara membuat permohonan baharu geran khas prihatin gkp permohonan boleh dibuat secara dalam talian melalui portal gkp https gkp hasil gov my yang disediakan oleh lhdnm.

Cara isi borang gkp hasil. Permohonan geran khas prihatin dibuka mulai 1 mei 2020 hingga 15 mei 2020. Sistem permohonan geran khas prihatin gkp 1 0 secara online akan dibuka kepada orang ramai mulai jam 9 pagi 1 mei 2020. Pemohon boleh menyemak keputusan permohonan bermula pada minggu pertama jun 2020.

Berikut ialah cara untuk buat semakan geran khas prihatin gkp secara online. Ini cara membuat permohonan semakan pendaftaran. Ianya diwujudkan oleh kerajaan sebagai satu inisiatif bagi membantu syarikat perusahaan kecil dan sederhana pks mikro dalam aliran tunai perniagaan berikutan pelaksanaan perintah kawalan pergerakan.

Gkp hasil rm3 000 dibuka semula. Cara memohon gkp 2 0. Perusahaan mestilah berdaftar dengan lembaga hasil dalam negeri malaysia lhdnm sebelum atau pada 31 ogos 2020 atau berdaftar dengan pihak berkuasa tempatan pbt atau suruhanjaya syarikat malaysia ssm sebelum atau pada 31 ogos 2020.

Untuk memudahkan pengguna dalam membuat permohonan dan pendaftaran sila rujuk panduan pengguna di pautan berikut daftar. Tarikh permohonan geran khas prihatin gkp 2 0. Klik borang gkp https gkp hasil gov my.

Permohonan hanya boleh dibuat secara atas talian dan tiada permohonan secara borang manual. Tarikh keputusan permohonan. Soal jawab geran khas prihatin gkp.

Utama bpn permohonan gkp geran khas prihatin gkp hasil gov my by the rohani jika anda salah seorang peniaga atau usahawan pks mikro yang menjalankan perniagaan secara kecil kecilan jemput baca cara permohonan geran khas prihatin seperti di bawah. Geran khas prihatin gkp adalah bantuan kewangan secara one off berjumlah rm3 000 kepada perusahaan kecil sederhana pks mikro yang berkelayakan bagi meringankan beban kewangan perniagaan yang terjejas akibat wabak covid 19. Permohonan secara manual tidak akan diterima.

Peniaga yang tidak sempat memohon gkp yang lepas boleh buat. Perusahaan masih aktif menjalankan perniagaan semasa permohonan dibuat. Masih layak memohon geran khas prihatin dengan mengisikan butiran pendaftaran perniagaan di borang.

Permohonan gkp 2 0 dan semakan gkp. Permohonan boleh dibuat secara dalam talian melalui portal gkp https gkp hasil gov my yang disediakan oleh lhdnm. Sistem diaktifkan pada 1 mei 2020 1 oktober 2020 jam 900 pagi 2.

Ini cara membuat permohonan semakan pendaftaran. Gkp hasil rm3 000 dibuka semula. Permohonan secara manual tidak akan diterima.

Jika anda belum daftar buat permohonan lagi sila baca panduan untuk mohon di atas terlebih dahulu. Mesej makluman penghantaran borang permohonan berjaya akan dipaparkan. Permohonan adalah terbuka buat semua pks berdaftar yang layak dan cukup syarat permohonan yang ditetapkan.


LihatTutupKomentar