Borang Peduli Sihat

Borang permohonan kad peduli sihat selangor online dan manual berita baik buat rakyat negeri selangor yang berkelayakan. Peduli sihat merupakan skim perlindungan kesihatan asas yang dirkenalkan oleh kerajaan negeri selangor bagi meringankan beban kos sara hidup golongan berpendapatan rendah rakyat negeri selangor yang layak boleh mendapatkan rawatan kesihatan asas secara percuma di lebih 1 000 buah klinik swasta di selangor dan lembah kelang yang berdaftar dengan skim ini.

Contoh Karangan Surat Tidak Rasmi Form 1 Surat Karangan Sekolah

Borang pendaftaran skim peduli sihat yang lengkap diisi.

Borang peduli sihat. Kepada pemegang kad peduli sihat sedia ada yang masih belum mendaftarkan diri bagi program bsh mahupun ekasih adalah dinasihatkan untuk segera berbuat demikian bagi membolehkan manfaat skim peduli sihat bagi tahun 2019 terus dinikmati. Kad peduli sihat akan dihantar ke pejabat ahli dewan negeri atau pejabat penyelaras ahli dewan negeri seperti yang dinyatakan di bawah. Satu skim khas kesihatan yang dikenali sebagai skim peduli sihat selangor telah diperkenalkan.

Borang pendaftaran skim peduli sihat salinan kad pengenalan untuk ketua keluarga individu. Borang permohonan ini hendaklah dihantar ke pejabat ahli dewan negeri atau pejabat penyelaras ahli dewan negeri berdekatan. Borang pendaftaran kad peduli sihat selangor.

Kad ini mempunyai nilai sejumlah rm500 setahun dan boleh digunakan rm50 untuk sekali rawatan. Borang permohonan skim peduli sihat selangor boleh di muat turun atau dowload di borang manual. Borang permohonan ini hendaklah dihantar ke pejabat ahli dewan negeri atau pejabat penyelaras ahli dewan negeri berdekatan kad peduli sihat akan dihantar ke pejabat ahli dewan negeri atau pejabat penyelaras ahli dewan negeri seperti yang dinyatakan dibawah.

Kategori a satu keluarga boleh mendapat satu kad peduli sihat dalam kategori a yang hanya boleh digunakan untuk pemegang akaun utama dan satu keluaga. Sila isi dengan terang jelas dan lengkap. Borang permohonan skim peduli sihat salinan kad pengenalan salinan kad pengenalan mykid atau surat kelahiran salinan slip gaji pencen untuk penjawat awam pesara salinan penyata ea atau kwsp untuk pekerja swasta salinan sijil kematian bercerai untuk ibu6 tunggal bapa tunggal.

Salinan kad pengenalan ketua keluarga individu. Salinan penyata ea kwsp bagi bekerja sendiri swasta. Berikut adalah senarai dokumen yang diperlukan bagi membuat permohonan.

Kriteria adakah anda mempunyai kemudahan kad pesakit luar. Nota privasi pemberitahuan sila ambil perhatian bahawa akta perlindungan data peribadi 2010 memberi anda hak tertentu ke atas penggunaan data peribadi anda oleh pihak kami. Skim peduli sihat hanya di selangor muka surat 2 saya mengaku bahawa segala maklumat di atas adalah benar sekiranya didapati tidak benar skim peduli sihat berhak menarik balik bantuan yang telah diluluskan.

Iii dokumen yang diperlukan. Salinan kad pengenalan surat beranak bagi tanggunggan kategori a sahaja salinan slip gaji pencen. Ia merupakan satu lagi insentif bantuan dari kerajaan negeri selangor untuk membantu rakyat selangor khususnya kelompok b40 yang berpendapatan isi rumah bawah rm3 000 dalam.


LihatTutupKomentar